|

Muusikateadlane
Helilooja
Muusik
|
|
Muusikateadlane
Aastail
2000–2002 õppisin Leipzigi
ülikoolis, aastail 2002–2004 muusikateadust ja
muusikateooriat Eesti
Muusikaakadeemias (nüüd Eesti Muusika- ja
Theatriakadeemia), juhendajaks prof. Mart Humal, omandades seal
magistrikraadi. Olen täiendanud end muusikateooria alal ka
Orpheus
Instituudis Gentis (Belgia, Orpheus Academy 2003, 2005 ja
2007). 2004. a. pälvis minu magistritöö
“Muusikaline materjal ja selle käsitlus Lepo Sumera
Viiendas sümfoonias” Eesti Haridus- ja Teadusministeeriumi
poolt korraldatud Üliõpilaste teadustööde
riiklikul konkursil humanitaarteaduse valdkonna esimese
preemia.
Olen esinenud ettekannetega Eestis (Tallinn,
Tartu, Pärnu) ja mujal Euroopas (Vilnius, Riiga, Helsinki,
Caserta, Gent, Freiburg), osa neist on ilmunud erinevates
kogumikkes. Olen koostanud, toimetanud ja/või tõlkinud
publikatsioone eesti muusikast (Artur Kapp, Lepo Sumera, Eduard
Tubina, Andres Uibo), tehes koostööd nt Scripta
Musicalia (Tallinn), Eres
(Lilienthal/Bremen), Eesti
Muusikainfokeskuse, Eesti Teatri-
ja Muusikamuuseumi, Eduard Tubina ja Eesti Arnold Schönbergi
ühinguga. Aastail 2001–2003 olen kirjutanud
„Leipzig-Almanachile“,
alates 2003 ajakirjadele „Teater.Muusika.Kino“
ja „Muusika“.
Kaastööd olen teinud ka ajakirjale „Die
Musikforschung“ (35. Balti muusikateadlaste konverentsi
ülevaade, 2002) ja muusikaleksikonile „MGG“ (artikkel
Lepo Sumerast, 2006).
Alates 2005. aastast olen andnud
loenguid Tallinna Ülikooli
Kunstide Instituudis, alates 2009 olen sealsamas muusikateaduse
lektor, 2006-2008 olin muusika teadur ning töötasin
2005-2008 ka Klassikaraadios.
Muusikateadlasena uurin peamiselt 20./21. sajandi ja eesti
nüüdismuusikat, rakendades ka graafilisi analüüsi
meetodeid. Alates 2006 olen põhitäitja Kerri Kotta
(PhD) Eesti Teadusfondi grandi
projektis graafilistest analüüsimeetoditest ja nende
rakendamises 20. saj. Muusika uurimisel.
Alates
sügisest 2008 olen Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
muusikateaduse doktorant.
Alates
2005. aastast olen olnud erinevate konverentside ja sümposionite
initsiaator ja kaaskorraldaja: 2005 Lepo
Sumera Sümposion (koos Merike Vaitmaaga), 2005
rahvusvaheline konverents „Muusika
ja arhitektuur“ Pärnu Nüüdismuusika Päevade
Tage raames (Eesti Arnold Schönbergi Ühing), 2008
rahvusvaheline sümposion „Modernisliku
muusika analüüsimeetodid“ Pärnu
Nüüdismuusika Päevade + InGraafika raames
(Eesti Arnold Schönbergi Ühing). 13.09.2008. aastal
esimest korda aset leidnud Arnold
Schönbergi päeva jaoks korraldasin
ettekandekoosoleku. Olin aprillis 2009 asetleidnud II
rahvusvahelise konverentsi The
Changing Face of Music Education „Music and Environment“
kaaskorraldaja (Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi muusika
osakond).
Publikatsioonid
saksa ja inglise keeles (heli- ja visuaalnäidetega) /
publications in German and Englisch (with sound- and visual
examples) / Publikationen in Deutsch und Englisch (mit Ton- und
Visualbeispielen
Publikatsioonid
/ publications / Publikationen 2003–2009
Teaduslikud
artiklid
(ilmumas)
/ Scientific articles (in print) / Wissenschaftliche Artikel (im
Druck) Lock,
G. (2009). "...um spannenden Klang zu erzeugen". Einige
Analytische Betrachtungen zu Lepo Sumeras "In Es", In:
Mūzikas
akadēmijas raksti (ed.
Baiba Jaunslaviete, project „Music from the point of view of
critics, historians and researchers of form: an interaction of the
estimation systems“), Latvian Academy of Music. [ilmumas]
Lock,
G. & Valk-Falk, Maris (2009). Tension design of contemporary
orchestral music in different performances of “Sula” by Helena
Tulve, In: 7th Triennial Conference of European Society for the
Cognitive Sciences of Music - ESCOM 2009, University of Jyväskylä,
Finland, August 12-16, 2009 [in print] Full
paper
Teaduslikud
artiklid (ilmunud) / Scientific articles (issued) /
Wissenschaftliche Artikel (erschienen) Lock,
G. (2009). Some preliminary concepts of graphical
analysis/composition for musicians and nonmusicians. In: T. Selke
& G. Lock (eds.). Music
and Environment: The Changing Face of Music Education.
Tallinn:
Tallinn University, 152 – 173. Full
paper
Lock,
G. (2008). „Kriitikal peaks olema peale julguse laita ka julgust
tunnustada.“ Tasakaalustatud muusikakriitikast Eduard Hanslicki,
Claude Debussy ja Carl Dahlhausi valgusel. – M. Kirme & R.
Veidemann (väljaand. ja toim.), Kriitika
diskursus: minevik ja tänapäev,
Tallinna Ülikool 16.–17. november 2006 Tallinna Ülikooli
Toimetiste (Humaniora
A28)
seeria, 212–222.
Lock, G. & Valk-Falk, M. (2008).
Investigating structure of contemporary music applying tension
design and empirical perception analysis. – C. Tsougras, R.
Parncutt (Eds.), Proceedings
of the fourth Conference on Interdisciplinary Musicology (CIM08).
Thessaloniki,
Greece, 2–6 July 2008 abstract 108-109, CD-ROM full paper,
abstract+full paper online
(papers-->proceedings).
Lock, G. (2008). Muusika ja
arhitektuur Erkki Sven Tüüri sarjas „Arhitektoonika“.
– Tekste
modernismist II, Muusika ja arhitektuur
(2005.
ja 2006. a. Pärnu Nüüdismuusika
Päevade
konverentside ettekanded) (koost. M. Valk-Falk ja G. Lock),
Tallinn: Scripta Musicalia, 83–93.
Lock, G. (2007).
Aktuaalsetest tendentsidest elektroakustilise muusika alal Eestis.
– NYYD-muusika.
Uued helid Klassikaraadios (koost.
Tiia Teder, toim. Immo Mihkelson), Klassikaraadio: Tallinn,
112–166.
Lock, G. (2006). Aspekte der Visualisierung und
graphischen
Analyse
von Musik. Die Fünfte Sinfonie von Lepo Sumera. – Musical
Work: Bounderies and Interpretations
(38th
Baltic Musicological Conference), Vilnius: Lithuanian Composers
Union, 243–269.
Lock, G. (2006). Horisontaali ja
vertikaali seostest Lepo Sumera hilistes sümfooniates. –
Vaateid
Lepo Sumera loomingule (koost.
G. Lock ja M. Vaitmaa, toim. M. Valk-Falk), Tallinn: Scripta
Musicalia, 65–92.
Valk-Falk, M.; Lock, G. ja Rosin, R.
(2005). Experimental Study: Interaction of Music and Painting –
Proceedings
of 5th Conference “Understanding and Creating Music”
(eds.
G. Di Maio, P. Di Lorenzo etc.) Seconda Università degli
Studi di Napoli (S.U.N.), Dipartimento di Matematica. Caserta,
November 2005, 27–30, CD-ROM.
Lock, G. (2005).
Instrumentation
und
Klangdesign in Eduard Tubins zweiter Sinfonie. – Jahrbuch
der Internationalen Eduard-Tubin-Gesellschaft / Rahvusvahelise
Eduard Tubina aastaraamat 5/2005,
Tallinn: International Eduard Tubin Society, 25–45.
Lock,
G. (2005). Muusikalise materjali käsitlusaspekte. – Tekste
modernismist (2003.
ja 2004. aastal Pärnu nüüdismuusika päevade
raames
peetud konverentside "Modernism" ettekannete
kogumik),(Toim.) Valk-Falk, M. Tallinn: Scripta Musicalia,
108-137.
Lock, G. (2004). „... ja saada põnevat
kõla“: Mõningaid Lepo Sumera teose „In Es“
analüütilisi aspekte. Teater.
Muusika. Kino,
nr 5, 81–91.
Eesti
nüüdismuusika kogumiku artikkel (ilmunud) / Article on
Estonian contemporary music (issued) / Artikel zur estnischen
zeitgenössischen Musik (erschienen)
Oksanen,
Sofi & Lock, Gerhard (2009). Jüri Reinvere – Eesti
juurtega kosmopoliit. E. Arujärv (toim.), Kaheksa
portreed (Eesti
heliloojad 1), Tallinn: Eesti Muusika Infokeskus,
105–122.
Leksikoniartikkel
/ Encyclopaedia
article
/ Lexikonartikel Lock,
G. (2006). Lepo Sumera.
– Die
Musik in Geschichte und Gegenwart.
Kassel: Bärenreiter, 278–280.
Monograafia
väljaandja,
tõlkija ja toimetaja (ilmunud) / Monography - compiler,
translater
and
editor (issued) / Monographie - Herausgeber, Übersetzer und
Redakteur (erschienen) Ich
liebe
Bach wie einen König. Artur Kapp – Sein Leben und Schaffen,
hrsg. v. G. Lock, redigiert v. E. Arujärv und H.-G. Lock,
Tallinn: Eres Estonia Edition, 2006.
Armastan
Bachi kui kuningat. Artur Kapp – Elu ja looming,
koost. ja tõlkinud G. Lock, toim. E. Arujärv, Tallinn:
Eres Estonia Edition, 2006.
Artikli
toimetaja (ilmunud) / Editor of article (issued) /
Artikel-Redakteur (erschienen) Kotta,
Kerri (2008). Zur musikalischen Zeit: Über die formalen
Grundlagen der Werke von Erkki-Sven Tüür – ein
Beschreibungsversuch. – H.-K. Jungheinrich (Hg.), Schwarze
Milch und bunte Steine. Der Komponist Erkki-Sven Tüür
(toim.
G. Lock), Frankfurt, Mainz: Schott Music, 23–38.
Artikli
tõlkija (ilmunud) / Translater of article (issued) /
Artikel-Übersetzer (erschienen) Holtmeier,
Ludwig (2008). Tee "seeriani": Arnold Schönbergi
op. 23 nr 2. – Tekste
modernismist II, Muusika ja arhitektuur: Pärnu Nüüdismuusika
Päevad jaanuar 2005. (Toim.)
Valk-Falk, Maris; Lock, Gerhard. Tallinn: Scripta Musicalia,
66–82. [Saksa keelest eesti keelde / German to Estonian / vom
Deutschen ins Estnische]
Mäkelä,
Tomi (2005). „Eine sehr ernste philosophische Diskussion“.
Urbane und imaginierte Räume in Eduard Tubins sechster
Sinfonie. – M. Humal & G. Lock (Hrsg. u. Red.), Jahrbuch
der Internationalen Eduard-Tubin-Gesellschaft / Rahvusvahelise
Eduard Tubina aastaraamat 5/2005,
Tallinn: International Eduard Tubin Society, 60–74. [Inglise
keelest saksa keelde / English to German / Vom Englischen ins
Deutsche übersetzt]
Kogumikke
kaasväljaandja (ilmunud) / Co-editor of compilations (issued)
/ Mitherausgeber von Sammelbänden (erschienen)
Selke,
Tiina & Lock, Gerhard (eds.) (2009). Music
and Environment: The Changing Face of Music Education.
Tallinn:
Tallinn University, www.tlu.ee/CFME09
Jaanson,
M.; Kallastu, A.; Lill, M.-M.; Lock, G. & Valk-Falk, M.
(2005). Texte
modernismist (2003.
ja 2004. aasta Pärnu Nüüdismuusika Päevade
konverentside ettekanded), Tallinn: Scripta Musicalia.
Lock,
G. & Vaitmaa, M. (2006). Vaateid
Lepo Sumera loomingule (sümpoosioni
„Lepo Sumera 55“ ettekanded, 10.05.2005), Tallinn: Scripta
Musicalia.
Kogumikke
kaasväljaandja (ja osaliselt tõlkija) (ilmunud) /
Co-editor (and partly translater) of compilations (issued) /
Mitherausgeber (und teilweise Übersetzer) von Sammelbänden
(erschienen) Lock,
G. & Valk-Falk, M. (2008). Tekste
modernismist II. Muusika ja arhitektuur
(2005.
ja 2006. a. Pärnu Nüüdismuusika Päevade
konverentside ettekanded), Tallinn: Scripta Musicalia.
Humal,
M. & Lock, G. (2005). Jahrbuch
der Internationalen Eduard-Tubin-Gesellschaft / Rahvusvahelise
Eduard Tubina aastaraamat 5/2005,
Tallinn: International Eduard Tubin Society.
CD-bukletiteksti
tõlkija (ilmunud) / CD booklet translater (issued) /
CD-Heft Übersetzer (erschienen) Kangro,
Raimo (2004). Displays.
Erinevad esinejad / different performers / verschiedene
Interpreten, Eesti, inglise ja saksa keeles / Estonian, English
and German / Estnisch, Englisch und Deutsch, koost./compiled /
zusammengest. von Evi Arujärv, tõlkinud / translated /
übersetzt von Maarja Kangro (ingl. / english, englisch),
Gerhard Lock (sks. / German / Deutsch), Tallinn: Eesti Muusika
Infokeskus / Estonian Music Information Center / Estnisches
Musikinformationszentrum © 2004 (EMIC CD006)
Kapp,
Artur (2003). Symphonische
Werke.
Estnisches Staatliches Sinfonieorchester (ERSO), Dirigent Arvo
Volmer, Maano Männi, Violine, Ines Maidre, Orgel, Teet Järvi,
Violoncello, bukletiteksti koost. / booklet compiled /
zusammengest. von Inna Kivi, tõlked / translations /
Übersetzungen von Gerhard Lock (sks. / German / Deutsch),
Jana Moosar (ingl. / English / Englisch), Lilienthal/Bremen: Eres
Edition, © 2003 (Eres CD 040)
Eesti
muusikaelu retsensioonid ja intervjuud (valik, ilmunud) / Articles
on Estonian musical life and interviews (selection, issued) /
Artikel zum Musikleben Estlands und Interviews (Auswahl,
erschienen) Masing,
E.; Rebane, M.-L. & Lock, G. (2009). Täiuslik vaikus –
kontrastide helikeemia, Sirp,
27.2009.
Lock,
G. (2009). Mari Vihmand „O edelstes Grün“
(CD-retsensioon), Muusika,
3/2009.
Lock,
G. (2009). Juubelihõng, avar spekter ja värvide mäng.
Tagasivaade Eesti Muusikaakadeemia Sügisfestivalile 21.—24.
IX 2008, Theater.Muusika.Kino
nr
3/2009.
Lock,
G. (2008). Tõusev tuul ja tulemata apokalüpsis.
Muljeid Erkki-Sven Tüüri Kuuenda sümfoonia kahest
ettekandest, Teater.
Muusika. Kino nr
8/9 2008, 101–103.
Lock,
G. & Taniroo, L. (2008). Kolme mõõtme
sulandamisest etenduseni „Action Kuubis“. Elamusi
ühendfestivalilt „Pärnu nüüdismuusika päevad
+ In Graafika 2008“, Teater.
Muusika. Kino,
nr 4, 55–69.
Lock, H.-G. & Lock, G. (2007). Kas
vastandlikkus? Kilde Pärnu nüüdismuusika päevadelt,
Teater.
Muusika. Kino,
nr 3/2007 lk 77–85.
Lock, G. & Lock, H.-G. (2007).
Vabariigi aastapäev Tüüri klaverikontserdi ja
Tambergi "Sümfooniliste tantsudega", Teater.
Muusika. Kino,
nr 6/2007, 59–62.
Lock, G. (2007). Siinushelidest
kosmilise muusikani. Mõtisklusi Karlheinz Stockhausenist
seoses tema teose „Mantra” esiettekandega Eestis festivalil
„Klaver 2006”, Teater.
Muusika. Kino,
nr 4, 90–95.
Lock, G. (2006). Muusikateooria sügis
2006: struktuur versus väljenduslikus? Ülevaade V
rahvusvahelisest muusikateooria konverentsist Tallinnas ja VI
saksa Muusikateooria Ühingu kongressist Weimaris, Teater.
Muusika. Kino,
nr 12, 76–82.
Lock, G. & Kotta, K. (2005). Mõtteid
Arvo Pärdi 70. sünnipäevale pühendatud
üritustest: Rakvere Arvo Pärdi festival 2005, Teater.
Muusika. Kino,
nr 12, 64–69.
Lock, G. & Erss, M. (2005). Vanamuusika
festival üllatuste ja traditsiooni vahelGerhard Lock XX
Viljandi vanamuusika festival, Teater.
Muusika. Kino,
nr 10, 62–70.
Lock, G. (2005). Universumi akendest ja
omapärastest kõlamaailmadest (EMA Sügisfestivali
(5.–8. oktoober) kontsertidest, esinejatest, Muusika,
nr 12, 14–15.
Lock, G. (2005). „Kunst ei tähenda
„kunstlikult – see mida sa teed, peab olema loomulik,“ arvab
Kristjan Järvi, Teater.
Muusika. Kino,
nr 8/9, 94–102.
Lock. G, & Kotta, K. (2005).
Beethoveni ja Schuberti muusika kütkes: Orpheus Academy for
Music Theory 2005, Teater.
Muusika. Kino,
nr 7, 83–89.
Lock, G. (2005). Saksa „nähtamatu“
muusikateooria ärkamisest. Ludwig Holtmeieri, Michael Polthi
ja Felix Diergartenikoostatud raamatust „Musiktheorie zwischen
Historie und Systematik”, Teater.
Muusika. Kino,
nr 4, 62–66.
Lock, G. (2005). ...vabastada
muusikateooria "teaduslikust isolatsioonist": vestlus
saksa muusikateadlase Ludwig Holtmeieriga, Teater. Muusika. Kino,
nr 4, 54–61.
Lock, G. (2005). Balti muusikateadus
rahvusvahelises kontekstis. 38. Balti muusikateaduse
konverents„Muusikateos: piirid ja interpretatsioonid“, Teater.
Muusika. Kino,
nr 2, 75–79.
Lock, G. (2005). Elu pärast
vulkaanipurset. Erkki-Sven Tüüri ja Tõnu Kõrvitsa
uudisteostest "Neljas sümfoonia/Magma" ja
"Ellujäänute laulud". Muusika,
nr 2, 15.
Lock, G. (2004). Klassikalisest muusikast popini:
XIV Põhjamaade muusikateadlaste kongress. Teater.
Muusika. Kino,
nr 11, 70–71.
Lock, G. (2004). Kohtumised (29. septembril
Niguliste saalis toimunud Vox Clamantise ja Küberstuudio
ühiskontserdist), Muusika,
nr 11, 17.
Lock, G. (2004). Värvikas nüüdismuusika
kaleidoskoop (muljeid EMA Sügisfestivalilt), Muusika,
nr 11, 14–15.
Lock, G. & Erss, M. (2004). Timo
Steineri lühiooperist „Kosjas“. Brechtilike joontega
esiettendus „Estonias“, Teater.
Muusika. Kino nr
6, 82–83.
Lock, G. (2004). Kodanikupäeva tähistati
Sisaski uudisteosega (26. novembril Estonia kontserdisaalis
toimunud Eesti jõustruktuuride ühendorkestri
kontserdist), Muusika,
nr 1, 12.
Lock, G., Tosso, T. & Põldmäe, A.
(2004). Peterburi ja eesti muusika – üks põnevamaid
uurimisobjekte. Ümarlaud dirigentidega. St. Peterburgi Eesti
Kultuuriseltsi muusikalisest tegevusest (6. okt. Eesti Teatri- ja
Muusikamuuseumis toimunud teaduskonverentsist teemal "St.
Peterburg ja eesti muusika") Teater.
Muusika. Kino nr
2, 47–51.
Lock, G. (2004). Pidulik kontsert taasühinevale
Euroopale. Maagiline jõud ühendas orkestri ja
dirigendi (30. aprillil "Estonia" kontserdisaalis
toimunud kontserdist), Teater.
Muusika. Kino,
nr 7, 46–47.
Lock, G. (2003). Dirigent peab jääma
helilooja teenijaks... (Kurt Masur Prantsuse Rahvusorkestriga
Tallinnas, intervjuu maestro Kurt Masuriga enne kontserti
"Estonia" kontserdisaalis), Teater.
Muusika. Kino,
nr 8/9, 64–69.
Lock, G. (2003). Ein Gespräch mit
Maestro Kurt Masur am Rande seiner Osteuropa-Tournee,
Leipzig-Almanach, 29.05.2003 (www.leipzig-almanach.de).
Lock,
G. (2003). Milleks analüüsida muusikateost?
Muusikateooria võimalustest XX ja XXI sajandil.
Konverentsist Tallinnas ja Gentis, Teater. Muusika. Kino, nr 6,
72–77.
Lock, G. (2002). 35. Konferenz der
Musikwissenschaftler des Baltikums Deutsch-baltische musikalische
Beziehungen: Geschichte – Gegenwart – Zukunft, Die
Musikforschung,
Vol. 55 (No. 2), 186–187.
Loe
lähemalt / see more / mehr: http://ise.nlib.ee/
http://ise.elnet.ee/
http://muusikaarvustaja.kolhoos.ee
www.leipzig-almanach.de
www.temuki.ee
Ettekanded
/ papers / Vorträge (2003–2008) 2008 29.07.2008:
„Quo vadis Estonian Music. New Trajectories of Estonian
Contemporary Music“ Tallinn Summer School 2008, Tallinn
University.
02.-06.07.2008:
Lock,
G. & Valk-Falk, M. (2008). Investigating structure of
contemporary music applying tension design and empirical
perception analysis, Fourth
Conference on Interdisciplinary Musicology (CIM08) Thessaloniki,
Greece, 2–6 July 2008 abstract 108-109, CD-ROM full paper,
abstract+full paper online
(papers--> proceedings).
18.05.2008: „Neue Wege der
zeitgenössischen estnischen Musik“, Estnische Kulturtage
Hannover (16.-19.05.2008), Medizinische Hochschule Hannover,
Richard-Wagner-Verband Hannover, finnougrisches Seminar der
Universität Göttingen
18.-19.01.2008: Lock, G. &
Kotta, K.: „Pingedisain – uue analüüsimeetodi
otsingul / Spannungsdesign – auf dem Weg zu einer neuen
Analysemethode / Tension design – searching a new analysis
method“
2007 11.-14.10.2007:
„Formaler Spannungsverlauf und Höhepunktbildung in Dmitri
Schostakovitschs Sinfonien“, 6th European Music Analyis
Conference/ VII. Jahreskongress der Gesellschaft für
Musiktheorie 2007, Hochschule für Musik Freiburg,
Albert-Ludwigs-Universität Freiburg.
26.09.2007:
„Elektronmuusikast helikunstini. Ülevaade aktuaalsetest
tendentsidest Eestis“, Rahvusvaheline konverents
„Elektronmuusika ja filosoofia“ EMTA Sügisfestivali
raames, Kultuurikatlas (koostöös EMTA ja Prantsuse
Kultuurikeskusega), Tallinn.
31.07.2007: „Estonian Modern
Music Tradition“, Tallinn Summer School 2007, Tallinn
University.
10.-14.04.2007: Lock, G. ja Kotta K. „Dmitri
Shostakovich - Symphony No. 2 – combining two graphical
approaches (Linear analysis after H. Schenker Sonic design after
R. Cogan / P. Escot)“, Orpheus Academy 2007 (Music after 1950),
Orpheus Instituut Gent (Belgium).
2006 16.–17.11.2006:
„Kriitikal peaks olema peale julguse laitmiseks ka julgust
tunnustamiseks.“ Kas muusikakriitika saab olla objektiivne ja
kuidas kirjutada nüüdismuusikast?, Kriitika diskursus:
minevik ja tänapäev (korraldajad M. Kirme ja R.
Veidemann, Tallinna Ülikool / Tallinn
University).
30.09.2006: “Graphical analysis from
Schoenberg to Sciarrino. Sonic design of Mozart and others”,
Fifth International Conference on Music Theory, 28.–30.09.2006,
Tallinn, Estonian Academy of Music and Theatre.
27.–31.03.2006:
Lock, G. ja Kotta, K.: „Helena Tulves „Sula“ in the light of
different graphical analysis methods“ [Helena Tulve „Sula“
erinevate graafiliste analüüsimeetodite valguses],
Helena-Tulve-workshop EMP 2006, Tallinn.
18.–22.01.2006:
Valk-Falk, M., Lock, G. & Rosin, R. „Muusika ja maali
interaktsioon - interaction of music and painting“, Pärnu
Nüüdismuusika Päevade rahvusvaheline konverents
(Pärnu Contemporary Music Days), international conference,
Eesti Arnold Schönbergi Ühing/Estonian Arnold Schoenberg
Society, Pärnu.
2005 27.–30.11.2005:
Valk-Falk, M., Lock, G. & Rosin, R. „Experimental study:
interaction of music and painting“, 5th Conference
“Understanding and Creating Music”. S.U.N., Dipartimento di
Matematica. Caserta-Italia, November 2005.
16.–18.06.2005:
"Sonic design and instrumentation in Eduard Tubins
symphonies", International Conference: Eduard Tubin 100,
Rahvusvaheline Eduard Tubin Ühing, Eesti Muusikaakadeemia,
Tallinn.
10.05.2005: "Horisontaali ja vertikaali
seostest Lepo Sumera sümfooniates", sümpoosion Lepo
Sumera 55. sünniaastapäeva puhul, Lepo Sumera Ühing,
Eesti Muusikaakadeemia, Tallinn.
19.–23.01.2005:
"Kõladisain ja arhitektuur Erkki-Sven Tüüri
tsüklis Arhitektoonika I–VII", Pärnu
Nüüdismuusika Päevad 2005, rahvusvaheline
konverents, Eesti Arnold Schönbergi Ühing,
Pärnu.
2004 10.12.2004:
”Muusikaline materjal ja selle käsitlus Lepo Sumera
Viiendas sümfoonias”, Eesti Haridus- ja Teadusministeeriumi
riikliku konkursi preemia saajate konverents, Tartu.
23.10.2004:
”Information on the newest Estonian music”, 38th Baltic
Musicological Conference - ”Musical Work: Boundaries and
Interpretations”, Vilnius.
22.10.2004: "Aspekte der
Visualisierung bei der Analyse von Werken mit aleatorischem
Kontrapunkt und Klangflächen. Die fünfte Sinfonie von
Lepo Sumera", 38th Baltic Musicological Conference –
”Musical Work: Boundaries and Interpretations”, Lithuanien
Composers Union, Vilnius.
11.–14.08.2004: "Ein
sinfonisches Konzept am Ende des 20. Jhs. Das musikalische
Material und seine Behandlung in der fünften Sinfonie Lepo
Sumeras" [A symphonic concept at the End of the 20th Century.
Musical material and its development in Lepo Sumeras Fifth
symphony], poster, 14th Nordic Musicological Congress, Sibeliuse
Akatemia Helsinki.
6.10.2004: "Kõladisain ja
sonogrammanalüüs 20. saj. muusika analüüsimeetodite
kontekstis – Lepo Sumera Viienda sümfoonia najal", EMA
elektronmuusika stuudio külalisettekanne õppeaine
"Muusikaheli sonogrammanalüüs"
raames.
23.–25.01.2004: ”Mõningaid vormi ja
kompositsioonitehnika aspekte Lepo Sumera Viiendas sümfoonias”,
Pärnu Nüüdismuusika Päevad 2004, sümpoosion,
Eesti Arnold Schönbergi Ühing, Pärnu.
2003 24.10.2003:
”Information on the newest Estonian music”, 37. Balti
muusikateadlaste konverents, Riga.
06.04.2003: „Lepo
Sumera „In Es“, Lepo Sumera seminar Eesti Teatri- ja
Muusikamuuseumis (EMP 2003 raames), Tallinn.
Varia Juhendaja
/ supervisor / Betreuer Kaspar
Aus (2007), Koreomuusikalistest seostest tantsulavastus
"Tallinn–Aegviidu" näitel, TLÜ,
kunstide teaduskond, koreograafia osakond (diplomitöö SS
2006/07).
Koordinaator
/ coordinator / Kcoordinator Kirchenmusik
im Baltikum, Gesamtkoordination Lutz Lesle, mit Beiträgen zur
Kirchenmusik in Estland von Toomas Siitan, Anu Kõlar und
Kersti Petermann (koordiniert und teilweise übersetzt v.
Gerhard Lock), Musik
und Kirche,
Heft 3 Mai/Juni 2006, Kassel: Bärenreiter, 171–183.
|
|

|
|